12 نشانه از نشانه های معرفت الاهی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، یکی‌از نشانه‌های معرفت و شناخت خدا، عبادت و مناجات با خداست هرچه‌قدر انسان معرفتش به خداوند سبحان بیشتر شد عبادتش هم بیشتر می‎شود البته عبادتش همراه با علم و آگاهی است لذا پیامبران و امامان عابدترین مردم بوده‌اند.
دومین نشانه معرفت الهی بنده، دائم‌اذکر بودن است یعنی در شبانه‌روز از یاد خداوند سبحان غافل نیست و در دل و یا زبانف خداوند متعال را تسبیح و تحمید و تهلیل و تکبیر می‎گوید.
سومین نشانه معرفت الهیف گریه و تضرع و احساس ذلت در بارگاه باعظمت الهی است همان‌طور که بعضی از پیامبران و امامان در حال عبادت و نماز از خوف خداوند سبحان غش می‎کردند.
چهارمین نشانه معرفت الهی، شکرگزاری دائمی است در صحت و در بیماری، در سفر و در حضر، در جوانی و در پیری، در فقر و غنا و در همه حالات به شکرگزاری مشغول می‏باشد.
پنجمین نشانه معرفت الهی، داشتن اخلاص است.بنده از خودنمایی و ریاکاری به‌دور است و عبادات و اعمال نیکش را فقط برای خداوند متعال به‌جا می‎آورد.
همچنین ششمین نشانه معرفت الهی، خداترس بودن است که پیامبر اکرم(ص) فرمود: هرکه خداشناس‌تر باشد خداترس‌تر می‏باشد.
هشتمین نشانه معرفت الهی، داشتن ولایت محمد و آل محمد(ص) است، نهمین نشانه معرفت الهی نیز خودشناسی است چراکه با شناخت اسرار جسمی و روحی خود، پی به عظمت خالق می‏‌برد.دهمین نشانه معرفت الهی نیز مخالفت با نفس است.
همچنین دوازدهمین نشانه معرفت الهی، ترجیح خداوند متعال بر همه چیز است کمااینکه امام صادق(ع) فرموده است: ایمان به خداوند سبحان کاملاً در انسان جا نمی‎گیرد تا وقتی‌که خداوند سبحان برای او بهتر و مهمتر باشد از خودش و مادرش و از پدرش و از مالش و از همه مردم، خداوند سبحان برای او بهتر باشد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.